De 6 F'ene - Implementering av nye morgenrutiner

 

God dag,

Ukene flyr forbi,og det har vrt mye bde p jobb og privaten. Slik jeg ogs nevnte sist er det frste som ofres bloggingen. Snn vil det dessverre bli en stund fremover og,men jeg oppdaterer nr jeg kan,og hper dere vil fortsette flge meg likevel.

Uken gikk sin gang,og jeg fly som vanlig mellom jobber,Athena og trening. Jeg var faktisk stl helt til onsdag etter sndagens benkt. Herregud som jeg sleit bare med bevege meg rundt. Det gjorde ikke saken bedre nr jeg bestemte meg for joine ptkunde og venninne Halaw p sirkeltrening under onsdagens time. Og dette etter en times lping noen timer tidligere. Det ble en svett og deilig intens kt,og jeg vknet like stl p torsdag som jeg var p mandag og tirsdag. Uvante bevegelser,da jeg har prioritert vektbrende og tunge velser p bena i lang tid. Jeg fisket frem noen gode gamle favoritter som virkelig utfordrer kondisjon samtidig som de svir som juling. Herlig kt med godt selskap!

De andre dagene kjrte jeg mitt vanlig program som jeg har ftt av Rune,og p fredag var jeg oppe ekstra tidlig for gjre unna styrketreningen p morgenen. Etter det gikk turen til Kongsvinger for en weekend hos bestemor. Total avkobling. Ingenting slr bestemors mat,og vi hygget oss masse hele helgen. Det ble bde vin,hjemmelaget brd,boller,kjttkaker og annen kos. Ikke helt diettvennlig,men siden jeg har passet macroene mine til punkt og prikke,og trent bra uken gjennom fltes det helt ok g utenom skjema litt denne spesielle helgen. Det handler ogs om mengde og balanse. Litt av alt. Jeg har ikke spist meg stappmett noen av dagene,i motsetning til enkelte spisedager jeg har gtt totalt bananas. Det er alts totalen som gjelder. OG det gr faktisk ikke an si nei til bestemor! Det vet sikkert alle. Disse bestemdrene er skapt for fore deg opp,og i deres yne er du alltid for tynn. Haha.Kanskje godt at det kun er en helg i ny og ne,hvis ikke hadde jeg nok trillet hjem etter noen uker. Jeg fikk meg en god hviledag p lrdag,og veien gikk rett til Sats Spektrum s fort jeg gikk sv toget p sndag. Det ble en knallkt,full av overskudd! Frst trente jeg en kombo av bryst,triceps,rygg og mage,og s lp jeg en time p mlla,hvor jeg kjrte Hiit-intervaller og lping i en salig mix.  Jeg benyttet ogs muligheten til f med meg noen bra podcaster siden jeg fikk nesten 2 timer p toget hver vei.

( barndomsminner <3 De var 3 hele epler p epletreet i hagen til bestemor. Jeg flte meg ordentlig nostalgisk nr jeg spiste et. De har en helt spesiell smak,og minner om barndommen da vi pleide plukke epler om sommeren. Good times ;))

( vinkos hrer med hos bestemor)

( Verdens fineste og godeste. Vi har det alltid gy og koser oss sammen. Hvem skulle trodd at denne dama har runda 80!)

En av mine favoritter er The Model Health Show med Shawn Stevenson. Han er fantastisk inspirerende og jeg lrer s mye nytt! P vei hjem hrte jeg p en veldig interessant podcast om morgenrutiner og viktigheten av disse bde for en god start p dagen, spisse fokus og ikke minst at slutten p dagen ogs pvirkes av hvordan vi starter den. Jeg tenkte dele noen av disse verktyene med dere,da jeg selv startet dagen i dag med noen av Shawn sine gode tips. Mye av det har jeg allerede med i rutinene mine,men det var absolutt flere ting som jeg bde kan gjre,og bli bedre p.

Han delte opp disse rutinene i de 6 F'ene:

* Fuel Your ciculation - Start dagen med 1/2-1 liter vann. Vi bestr hovedakelig av vann,og etter en natt "uten",er det viktig for sette i gang kroppens funksjoner skikkelig.,skylle ut avfallsstoffer og bli tilstrekkelig hydrert. I tillegg ker det forbrenningen med 30%. Ved g dehydrert samnler kroppen p vann istedenfor kvitte seg med det,. Dette kan gjre at vi ofte fler oss som vandrende vannsenger. Ved gi kroppen en skikkelig boost p morgenen,kan det gjre at kroppen lettere slipper overfldig vann.

* Feed Your mind - Lr noe nytt hver dag. Les 10-20 minutter,eller hr p en podcast mens du ordner deg til jobb/skole/trening. For min del blir det podcast,da jeg ikke kan ta meg tid til lese bker fr jeg drar p jobb. Morgenen er hektisk nok som det er,men det er absolutt mer nyttig tilegne seg ny informasjon og kunnskap p,enn for eksempel hre p musikk. "Leaders are Readers" ;)

* Focus Your Power - Mediter. Det spisser fokuset ditt,og gjr deg bedre rustet til starte dagen. S fort klokken ringer om morgenen,sett av 5-20 min til meditasjon. Jeg anbefaler appen Headspace,som er en fin guide til meditasjon p ulike niver.

* Fire up Your metabolism - Start dagen med bevegelse! "Cortisol reset".  Selv gr jeg alltid en god morgentur med Atti. Jeg holder hyt tempo og blir god og svett i lpet av turen vr. Om du ikke prioriterer st opp tidlig nok til g tur. kjr en liten morgenkt p 15 min innendrs. For eksempel velser p egen kroppsvekt: Airsquats,mountainclimbers,burpies,pushups,dips,situps,planke,,etc.

* Fortify Your health- Jeg starter dagen med en limeshot med havsalt. P fastende mage gir dette strre effekt og en real energiboost. lime eller sitron er fulle av vitamin c som er meget nyttig for avifting og havsalt hjelper fordyelsen og stimulerer transport av avfall og giftstoffer i kroppen. Uansett hva du velger starte dagen med er det fint gjre det p tom mage!

* Fulfill Your mission - Sett ml for dagen. Gjerne gjr dette kvelden fr,og g gjennom disse p morgenen fr du drar videre til jobb,skole eller trening. Jeg elsker ml av alle slag,bde personlige,jobmessige og treningsmessige. Dette er gode verkty i hverdagen,og sikrer at du holder den disiplinen og fokuset som skal til for lykkes.

http://theshawnstevensonmodel.com/morning-routines/ Her er link til dere som er interssert i hre mer. Den finnes ogs p Spotify ved sk p The model Health show,  epsiode 231.

 

Hper dere fr like god nytte av denne podcasten som meg!

 

I dag str ben p planen,og jeg gleder meg masse til en sinnsykt god kt! Wohoo!

 

God mandag,stjerner!

 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

ptmarlenemarie

ptmarlenemarie

29, Oslo

Velkommen til mitt lille univers! I oktober 2016 debuterte jeg i NM i bikinifitness. N er jeg klar for nye utfordringer og er igang med forberedelser til hstens konkurranser. Dette kan du lese om her p bloggen, og ellers f ta del i min travle hverdag med 2 jobber,livet som hundemamma for verdens nydeligste staffejente, Athena og annen moro:) Jeg jobber som personlig trener p ettermiddag/kveld. Satselixia er mitt andre hjem, og der har jeg vrt ansatt siden 2008 ( Pt siden 2010),og p dagtid, i kundeservice. Trening har alltid vrt en viktig del av livet mitt, og jeg hper jeg kan vre til hjelp og inspirasjon for alle som bde nsker komme igang,eller nsker videre utvikling. Trening,kosthold,oppskrifter, sunn livsstil, oppkjring til konkurranser og ellers en god dose Athena og meg vil vre hovedtema p bloggen. Har du sprsml,eller nsker er interessert i PT,kostholdsplan elller treningsplan kan du ta kontakt p marlenemariel88@outlook.com.

Kategorier

Arkiv

hits