18.09.2017

Da var mandag her igjen, litt tungt å slippe helgen,da den har vært fantastisk deilig,men samtidig er jeg glad i mandager da det betyr starten på en helt ny uke og blanke ark.

På fredag hadde jeg hviledag,og så fort jeg var ferdig på jobben tok jeg med meg Atti ut på langtur og så en runde med lek i parken. Været var strålende og vi koste oss masse i sola. Det ble to finfine timer, og både hund og eier var temmelig utslitt når vi vel kom hjem. Det blir jo mye løping på oss begge når vi leker med ball. Resten av kvelden ble det bare mat,kos og et lite glass vin med hyggelig besøk.

Denne helgen var det NM,og det var en litt vemodig følelse jeg satt med innvendig. Egentlig skulle jeg selv stått på scenen denne gangen,og jeg må innrømme at det kjentes tungt ut at det ikke ble sånn. Planen var egentlig å dra og se på de andre,men jeg orket bare ikke. Jeg streamet selvsagt,og fulgte med på alle snapchattene. Det er en veldig spesiell følelse man har under peakweek og timene før man går på scenen. Spenning,utmattelse,sommerfugler i magen og vanvittig glede. Jeg håper virkelig jeg får kjenne på den følelsen igjen. Men samtidig merker jeg at jeg har endret meg litt den siste måneden. Jeg slapper av mer når det gjelder egen kropp og mat,,spiser uten dårlig samvittighet og nyter livet på en annen måte enn jeg har gjort det sist 1,5 året. Det er ikke jordas undergang dersom jeg spiser utenom plan enkelte ganger og jeg teller ikke manisk på kcal til hvert minste lille måltid. Jeg har heller ikke hatt måling på en god stund. Jeg prøver å fokusere på kvalitetsøkter og treningsglede,sunn ernæring,rikelig med væskeinntak,minimalt med kunstig søtning og tilsatt sukker,masse grønnsaker,bær og en frukt her og der når jeg har lyst på. Jeg merker veldig resultatet av å ha vært å diett altfor lenge og å trene såpass spesifikt som jeg har gjort til nå. Misfostå meg rett. Jeg har hatt voldsomt utbytte av treningsplanen min, og utviklet masse både på rygg,skuldre og ben, og det er jeg kjempeførnøyd med! Buksene er ikke like fornøyd siden jeg har fått mye mer ass enn tidligere, men jeg selv er superfornøyd med resultatet sånn sett! Men det jeg merker er at alle andre øvelser enn de jeg har fokusert på det siste året er tyngre for meg. Jeg kjenner meg sterk i de øvelsene som står på programmet mitt,men svak i øvelser som jeg tidligere har vært temmelig sterk i. Underskuddet spiller også en stor rolle her. Man må tygge for å bygge er det noe som heter, og det stemmer veldig bra. Jeg tenker derfor at ved siden av å fortsette å jobbe med løpeformen så har jeg et stort ønske om å føle meg skikkelig sterk igjen! Spesielt i baseøvelser og egen kroppsvektøvelser. Det er faktisk en av de beste følelsene i verden! Jeg jobber derfor med å flytte fokus litt bort ifra kun fysikkens utseende og mer over på faktiske resultater av utholdenhet og styrketrening. Dette ved siden av å fortsette å jobbe med hodet rundt spising. Dette går såklart hånd i hånd med å føle seg bra i egen kropp,men likevel er det elementer som er viktigere enn å ha en lav fettprosent og kanskje en svak kropp som ikke duger til stort annet enn powerwalks og bikiniøvelser..

Lørdag var også en rolig fin dag,siden NM pågikk såpass lenge. Jeg ble rett og slett stuck foran skjermen. Det var likevel gjort med den beste samvittighet siden jeg faktisk har 2 hviledager ukentlig. Det ble kun lufteturer og parkaktivitet med Atti imellom.

Søndag merket jeg at kroppen hadde hatt godt av to dagers hvile. Faktisk så godt at jeg følte meg lat og lite motivert for trening når jeg endelig skulle dra meg nedover mot Sats Spektrum. Men som alltid, når man først kommer i gang kjennes det bedre ut,og spesielt etter økten er over. Man angrer vel aldri på en treningsøkt ;) Det ble en kombo av rygg og triceps,og jeg hadde med meg Martin på trening. Det hjelper alltid med selskap når motivasjonen ikke er på topp.

Det ble en morsom rygg/triceps-økt bestående av:

Pullups

høytsittende roing,pyramide

nedtrekk

facepull

enarmsroing

skidrag

enarms tricepsdrag

Tricepspress

Og litt mage tilslutt.: Crunches på bosuball og ettbensløft.

Vi avsluttet med middag på Sushi Bowl.

Perfekt søndag!

 

Nå i dag er det tid for ben og cardio. Jeg tar med meg overskuddet etter gårsdagen,og satser på en god økt på mølla før det blir fokus på bakside lår og rompe. Jeg gleder meg allerede!

 

God mandag,fininger!  

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

ptmarlenemarie

ptmarlenemarie

29, Oslo

Velkommen til mitt lille univers! I oktober 2016 debuterte jeg i NM i bikinifitness. Nå er jeg klar for nye utfordringer og er igang med forberedelser til høstens konkurranser. Dette kan du lese om her på bloggen, og ellers få ta del i min travle hverdag med 2 jobber,livet som hundemamma for verdens nydeligste staffejente, Athena og annen moro:) Jeg jobber som personlig trener på ettermiddag/kveld. Satselixia er mitt andre hjem, og der har jeg vært ansatt siden 2008 ( Pt siden 2010),og på dagtid, i kundeservice. Trening har alltid vært en viktig del av livet mitt, og jeg håper jeg kan være til hjelp og inspirasjon for alle som både ønsker å komme igang,eller ønsker videre utvikling. Trening,kosthold,oppskrifter, sunn livsstil, oppkjøring til konkurranser og ellers en god dose Athena og meg vil være hovedtema på bloggen. Har du spørsmål,eller ønsker er interessert i PT,kostholdsplan elller treningsplan kan du ta kontakt på marlenemariel88@outlook.com.

Kategorier

Arkiv

hits