18.09.2017

Da var mandag her igjen, litt tungt slippe helgen,da den har vrt fantastisk deilig,men samtidig er jeg glad i mandager da det betyr starten p en helt ny uke og blanke ark.

P fredag hadde jeg hviledag,og s fort jeg var ferdig p jobben tok jeg med meg Atti ut p langtur og s en runde med lek i parken. Vret var strlende og vi koste oss masse i sola. Det ble to finfine timer, og bde hund og eier var temmelig utslitt nr vi vel kom hjem. Det blir jo mye lping p oss begge nr vi leker med ball. Resten av kvelden ble det bare mat,kos og et lite glass vin med hyggelig besk.

Denne helgen var det NM,og det var en litt vemodig flelse jeg satt med innvendig. Egentlig skulle jeg selv sttt p scenen denne gangen,og jeg m innrmme at det kjentes tungt ut at det ikke ble snn. Planen var egentlig dra og se p de andre,men jeg orket bare ikke. Jeg streamet selvsagt,og fulgte med p alle snapchattene. Det er en veldig spesiell flelse man har under peakweek og timene fr man gr p scenen. Spenning,utmattelse,sommerfugler i magen og vanvittig glede. Jeg hper virkelig jeg fr kjenne p den flelsen igjen. Men samtidig merker jeg at jeg har endret meg litt den siste mneden. Jeg slapper av mer nr det gjelder egen kropp og mat,,spiser uten drlig samvittighet og nyter livet p en annen mte enn jeg har gjort det sist 1,5 ret. Det er ikke jordas undergang dersom jeg spiser utenom plan enkelte ganger og jeg teller ikke manisk p kcal til hvert minste lille mltid. Jeg har heller ikke hatt mling p en god stund. Jeg prver fokusere p kvalitetskter og treningsglede,sunn ernring,rikelig med vskeinntak,minimalt med kunstig stning og tilsatt sukker,masse grnnsaker,br og en frukt her og der nr jeg har lyst p. Jeg merker veldig resultatet av ha vrt diett altfor lenge og trene spass spesifikt som jeg har gjort til n. Misfost meg rett. Jeg har hatt voldsomt utbytte av treningsplanen min, og utviklet masse bde p rygg,skuldre og ben, og det er jeg kjempefrnyd med! Buksene er ikke like fornyd siden jeg har ftt mye mer ass enn tidligere, men jeg selv er superfornyd med resultatet snn sett! Men det jeg merker er at alle andre velser enn de jeg har fokusert p det siste ret er tyngre for meg. Jeg kjenner meg sterk i de velsene som str p programmet mitt,men svak i velser som jeg tidligere har vrt temmelig sterk i. Underskuddet spiller ogs en stor rolle her. Man m tygge for bygge er det noe som heter, og det stemmer veldig bra. Jeg tenker derfor at ved siden av fortsette jobbe med lpeformen s har jeg et stort nske om fle meg skikkelig sterk igjen! Spesielt i basevelser og egen kroppsvektvelser. Det er faktisk en av de beste flelsene i verden! Jeg jobber derfor med flytte fokus litt bort ifra kun fysikkens utseende og mer over p faktiske resultater av utholdenhet og styrketrening. Dette ved siden av fortsette jobbe med hodet rundt spising. Dette gr sklart hnd i hnd med fle seg bra i egen kropp,men likevel er det elementer som er viktigere enn ha en lav fettprosent og kanskje en svak kropp som ikke duger til stort annet enn powerwalks og bikinivelser..

Lrdag var ogs en rolig fin dag,siden NM pgikk spass lenge. Jeg ble rett og slett stuck foran skjermen. Det var likevel gjort med den beste samvittighet siden jeg faktisk har 2 hviledager ukentlig. Det ble kun lufteturer og parkaktivitet med Atti imellom.

Sndag merket jeg at kroppen hadde hatt godt av to dagers hvile. Faktisk s godt at jeg flte meg lat og lite motivert for trening nr jeg endelig skulle dra meg nedover mot Sats Spektrum. Men som alltid, nr man frst kommer i gang kjennes det bedre ut,og spesielt etter kten er over. Man angrer vel aldri p en treningskt ;) Det ble en kombo av rygg og triceps,og jeg hadde med meg Martin p trening. Det hjelper alltid med selskap nr motivasjonen ikke er p topp.

Det ble en morsom rygg/triceps-kt bestende av:

Pullups

hytsittende roing,pyramide

nedtrekk

facepull

enarmsroing

skidrag

enarms tricepsdrag

Tricepspress

Og litt mage tilslutt.: Crunches p bosuball og ettbenslft.

Vi avsluttet med middag p Sushi Bowl.

Perfekt sndag!

 

N i dag er det tid for ben og cardio. Jeg tar med meg overskuddet etter grsdagen,og satser p en god kt p mlla fr det blir fokus p bakside lr og rompe. Jeg gleder meg allerede!

 

God mandag,fininger!  

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

ptmarlenemarie

ptmarlenemarie

29, Oslo

Velkommen til mitt lille univers! I oktober 2016 debuterte jeg i NM i bikinifitness. N er jeg klar for nye utfordringer og er igang med forberedelser til hstens konkurranser. Dette kan du lese om her p bloggen, og ellers f ta del i min travle hverdag med 2 jobber,livet som hundemamma for verdens nydeligste staffejente, Athena og annen moro:) Jeg jobber som personlig trener p ettermiddag/kveld. Satselixia er mitt andre hjem, og der har jeg vrt ansatt siden 2008 ( Pt siden 2010),og p dagtid, i kundeservice. Trening har alltid vrt en viktig del av livet mitt, og jeg hper jeg kan vre til hjelp og inspirasjon for alle som bde nsker komme igang,eller nsker videre utvikling. Trening,kosthold,oppskrifter, sunn livsstil, oppkjring til konkurranser og ellers en god dose Athena og meg vil vre hovedtema p bloggen. Har du sprsml,eller nsker er interessert i PT,kostholdsplan elller treningsplan kan du ta kontakt p marlenemariel88@outlook.com.

Kategorier

Arkiv

hits