6 uker uten trening

 

Nå har jeg igjen 2 dager med lykke før 6 kjipe uker.

Fra lørdag har jeg nemlig treningsforbud i 6 hele uker! 6 uker liksom!! Jeg kan ikke huske å ha vært uten fysisk aktivitet så lenge noensinne!

Jeg slet i begynnelsen med å tilvenne meg 2 treningsfrie dager,og bare det var vrient. Etter min lille nedtur her tidligere hvor all piffen var borte,har jeg klart å jobbe meg tilbake til et deilig nivå med treningsglede-og lyst,energi og gode økter,og det kjennes dritt ut å skulle gå over til en inaktiv tilværelse i 2 mnd.

Det er ikke alvorlig,og jeg blir ikke sengeliggende. Men treningen utgår for en god stund og jeg skal helst ikke svette. Og jeg er derfor nødt til å legge en god slagplan for tiden fremover. Det blir såklart turer med A, og lette strikkøvelser for å holde kroppen i gang, og ellers nazifokus på kostholdet. Jeg må legge om kostholdsplanen min en god del,da den planen jeg følger nå er designet for en kropp i høy aktivitet. Det er en god del protein og karbohydrater jeg ikke vil ha behov for. Nå har jeg 1 uke borte fra jobb,og planen er ikke laget enda,men jeg tenker jeg hiver meg over det så fort jeg er på bena.

Jeg skal selvsagt dele denne perioden fremover med dere, både i forhold til alternativ aktivitet og kosthold. Kostholdet vil bestå av mye sunt fett,grønnsaker,bær,langsomme karbohydrater og gode proteinkilder. Det blir en spennende prosess det også,og jeg prøver å ta det som en ny utfordring.

Hittil har i hvertfall uken vært fantastisk. Jeg har virkelig kost meg med øktene mine og hatt god fremgang på flere av øvelsene mine mtp styrke. Løping har ikke blitt så mye prioritert. jeg har hatt 1 løpeøkt hittil. årsak er rett og slett at jeg nå prøver å forberede meg på 6 uker med garantert noe muskelsvinn,og ønsker derfor ikke å løpe av meg noe av det jeg har bygget opp til nå.

Nå har jeg igjen 1 benøkt og 1 bryst/triceps-økt før mine 6 treningsfrie uker begynner. Bena skal få seg en heavy runde i dag,og jeg vurderer egentlig å bytte ut brystøkten med en ekstra ryggøkt,siden dette uansett ikke er en muskelgruppe jeg har så veldig mye behov for.

Oppdatering på nytt opplegg får dere over helgen.

 

Wish me Luck!

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

ptmarlenemarie

ptmarlenemarie

29, Oslo

Velkommen til mitt lille univers! I oktober 2016 debuterte jeg i NM i bikinifitness. Nå er jeg klar for nye utfordringer og er igang med forberedelser til høstens konkurranser. Dette kan du lese om her på bloggen, og ellers få ta del i min travle hverdag med 2 jobber,livet som hundemamma for verdens nydeligste staffejente, Athena og annen moro:) Jeg jobber som personlig trener på ettermiddag/kveld. Satselixia er mitt andre hjem, og der har jeg vært ansatt siden 2008 ( Pt siden 2010),og på dagtid, i kundeservice. Trening har alltid vært en viktig del av livet mitt, og jeg håper jeg kan være til hjelp og inspirasjon for alle som både ønsker å komme igang,eller ønsker videre utvikling. Trening,kosthold,oppskrifter, sunn livsstil, oppkjøring til konkurranser og ellers en god dose Athena og meg vil være hovedtema på bloggen. Har du spørsmål,eller ønsker er interessert i PT,kostholdsplan elller treningsplan kan du ta kontakt på marlenemariel88@outlook.com.

Kategorier

Arkiv

hits